Byggevandskasse | Oprettelse | Månedlig leje |
---|---|---|
Leje og udlevering af byggevandskasse. | Kr. 2.003,- | Kr. 302,50.- |
Byggevandsmåler | ||
Udlevering af byggevandsmåler med obligatoriske kontrolbesøg. | Kr. 2.099,- |
Brandhaner anvendes til brandslukning. I særlige tilfælde kan der dog gives tilladelse til kortvarig aftapning fra en brandhane med tilslutning af byggevandskasse. For at benytte en brandhane skal du have skriftlig tilladelse fra Østjyllands Brandvæsen og udfylde en ansøgning hos os.
Der er nogle ting, du skal være opmærksom på, hvis du vil benytte en brandhane til midlertidig tilslutning af vand. Du skal huske ansøgningen, samt overveje prisen og de særlige krav, der er for en midlertidig tilslutning til vandet i en brandhane.
Det kan du læse mere om her ved at folde hver sektion ud.
For at få tilladelse til at tappe vand fra en brandhane skal du:
Din ansøgning skal være modtaget senest fem arbejdsdage, før du begynder at tappe fra brandhanen.
Ved aftapning fra en brandhane betaler du for:
Som lejer skal du overholde disse krav:
Aarhus Vand leverer og tilslutter byggevandskassen til brandhanen. Det er lejerens eget ansvar at trække og tilslutte de nødvendige ledninger og koblinger til byggevandskassen til det pågældende formål. Alle materialer og komponenter skal være godkendt til drikkevand. Hvis byggevandskassen skal flyttes i lejeperioden, så skal Aarhus Vand vide det senest 4 hverdage før opgaven forventes udført.